مهدی نصر، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه احداث کوره پاتیلی شماره ۳ (LF۳) و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ (LF۱)گفت: به منظور افزایش ظرفیت تولید در بخش فولادسازی و همچنین ضرورت تولید فولادهای کیفی به خصوص تولید فولاد ریل و با توجه به ظرفیت گرمایی پایین و اتلاف انرژی و زمان در کوره پاتیلی شماره ۱، به صورت EPC با همکاری شرکت مهندسی بینالمللی فولاد تکنیک به تعریف و اجرای پروژه احداث کوره پاتیلی جدید شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ اقدام گردید.
بیشتر بخوانید:
مقاومت اصلی ذوب برای صعود چه نقطهای است؟
در این طرح ضمن بازسازی و افزایش توان تجهیزات و ظرفیت گرمایی کوره پاتیلی شماره ۱، با احداث کوره پاتیلی شماره ۳ با ظرفیت ۱۳۰ تن، دمای مورد نیاز جهت ارسال فولاد مذاب توسط پاتیل به ریختهگریها فراهم می آید. در این فرایند افت دما در زمان توقف پاتیلها بعد از عملیات کنورتورها جبران می شود و توقف کنورتورها و ذوبهای تخلیه شده از آن ها در کارگاه ریختهگری کاهش یافته و در نتیجه سرعت و ظرفیت تولید افزایش مییابد. این طرح هم اکنون با پیشرفت ۳۰ درصدی در مرحله تامین و ساخت تجهیزات و اجرای فعالیتهای سیویل است.
به گزارش شرکت ذوب آهن اصفهان، وی با اشاره به حجم بالغ بر ۶۰۰ تنی تجهیزات و اسکلت فلزی طرح و پیشرفت ۳۶ درصدی فعالیتهای ساختمانی افزود: عمده تجهیزات اصلی و حساس پروژه از قبیل سیستم هیدرولیک، ترانسفورماتور، بازوی الکترود، تجهیزات پست ۶۳ کیلوولت، سیستم PFC و ریداندانت، تابلوهای اصلی اتاق کنترل و تجهیزات ابزار دقیق حساس با تامین کنندگان خارجی و داخلی سفارش گذاری شده و در مرحله ساخت می باشد. همچنین ساخت اسکلت فلزی، تابلو های برق و ... درکارگاه های ساخت پیمانکار در حال تکمیل و ارسال به سایت پروژه است.
معاون برنامه ریزی و توسعه، نکات برجسته این طرح را چنین بیان کرد:
عملیات متالورژی ثانویه بیش از ۹۵ درصد از فولاد مذاب تولیدی بخش فولادسازی
تولید فولادهای کیفی نظیر فولاد ریل و فولادهای کم آلیاژ با استحکام بالا (HSLA)
کاهش توقفات و افزایش ظرفیت تولید بخش فولادسازی
نظر شما